dr Małgorzata Molska
Adiunkt (grupa dydaktyczna)
Tematyka badań
Glottodydaktyka : ewaluacja kształtująca, ocenianie w glottodydaktyce, współczesne koncepcje kształcenia językowego, nauczanie dwujęzyczne
specjalne potrzeby edukacyjne i specyficzne trudności w uczeniu się; wykluczenie językowe i niepewność językowa
Publikacje
Molska, M., (2020), «Certyfikacja w ujęciu kształtującym» [in:] Języki Obce w Szkole 3/2020.
Molska, M. W poszukiwaniu inspiracji dydaktycznych – ocenianie kształtujące. Języki Obce w Szkole, 2015, 4 : 77-80. ISSN 0446-7965
Molska, M, 2014, „Matura dwujęzyczna w 2015 roku”, [w:] Języki Obce w Szkole 6/2014, s. 69-76 http://www.jows.pl/sites/default/files/molska.pdf
M. Molska, 2012, Evaluation formative- défi de l’avenir, rozdz. III Didactique, Łask, Oficyna Wydawnicza LEKSEM, 2012, 301-311 [w:] L’apport linguistique et culturel français à l’Europe, Du passé aux défis de l’avenir, [dir:] T. Tomaszkiewicz; G. Vetulani
M. Molska, 2011,“Nowa jakość oceniania – ocenianie kształtujące”, [w:] Języki Obce w Szkole 4/2011, s. 22-29, CODN, Warszawa
Przebieg kariery naukowej
absolwentka Instytutu Romanistyki UW (2006), doktor nauk humanistycznych w dziedzinie językoznawstwa (2014), adiunkt w Instytucie Romanistyki UW, nauczyciel dyplomowany języka francuskiego w XVI Liceum Ogólnokształcącym z oddziałami dwujęzycznymi im. S. Sempołowskiej w Warszawie, egzaminator DELF
W instytucie Romanistyki :
- Kierownik studiów w kadencji 2020-2024
- Przewodnicząca Rady dydaktycznej na kierunku filologia romańska w kadencji 2020-2024
- koordynacja centrum egzaminacyjnego SELFEE w Instytucie Romanistyki UW
- tworzenie arkuszy egzaminacyjnych dla Rady Koordynacyjnej ds. Certyfikacji Biegłości Językowej UW
Członkostwo w organizacjach i stowarzyszeniach
- Członek Akademickiego Towarzystwa Romanistów „Plejada”
- Członek Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego
- Członek „Prof.-Europe”
- Członek zespołu badawczego Neuroróżnorodność w Edukacji Językowej (Neurodiversity in Language Education) na Wydziale Neofilologii UW.
Hobby
Glottodydaktyka, psycholingwistyka, literatura współczesna, narty, sporty wodne